måndag 19 september 2011

att börja få en viss ordning...

Det har nu gått en månad och fyra dagar sen jag började skolan.
Om 12 dagar får jag & pelle nyklarna till våran lägenhet.


Idag är det en värdelös dag och den enda stund jag kände som nära, var blott alvedon. Jag har stannat i sängen hela dagen, druckit te med honung, knaprat alvedon och ätit äpplen. Jag vill så mycket just nu. Vill åka ner på loppis och hitta det mest fantastiska till lägenheten. Vill måla klart alla möbler vi fått. Vill sy fina gardener. Vill spendera varje spenn på onödiga inredningsprylar och leva för stunden en sekund.

Pelle när han målar de knallgröna stolarna någorlunda vita! Vi har fått 5 fina stolar och ett runt bord till vårt kök. Jag har även hittat en vit tallrikshylla som jag tänker ha allt från kokböcker till gamla prylar i. Pelle ska även bygga en tvbänk och en pall av byggpallar. Kommer nog bli jätte fint när allt är på sin plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar